Oro skrydžių bendrovės, kaip ir bet kuris kitas verslas, turi aibę taikytinų veiklos skaičiavimo metodų, kuriuos naudoja tam, kad maksimizuotų pelną, tačiau ir neprarastų pastovaus klientų rato. Atitinkamai, įvairūs strateginiai ėjimai vykdomi ir tuomet, kai norima pritraukti potencialius klientus, ar kai bandoma plėstis, didinti veiklos pajėgumą ir panašiai. Šiandienos turinyje norėtume padetalizuoti ir pavardyti ne vien tik įdomius faktus apie oro skrydžių bendroves, tačiau taip pat ir į daugeliui itin rūpimą klausimą – nuo ko gi priklauso, kokia gi suma bus įkainoti lėktuvų bilietai?
Įdomu yra tai, kad didžioji dauguma skrydžių bendrovių parduoda daugiau vietų, nei fiziškai gali talpinti lėktuvas. Skamba beprotiškai, tačiau kaip gi taip nutinka? Statistiškai yra paskaičiuojama, kad į kiekvieną skrydį nespėja, ar tai tiesiog neatvyksta dėl nenumatytų priežasčių, du keleiviai iš visos įgulos. Šioje vietoje ir pasireiškia mūsų jau anksčiau įvardyta metodika – strategija, kuri pasireiškia veiklos optimizavimu ir noru maksimizuoti ekonominius procesus. Vis dėlto, tais atvejais, kai skristi nori daugiau, nei fiziškai gali lėktuvas, oro skrydžių bendrovės kompensuoja keleiviams, sumokėdamos daugiau, nei jie buvo išleidę už skrydžius – nepaisant to, statistiškai taip elgtis bendrovėms vis tiek finansiškai yra labiau naudinga.
Grįžtant prie pagrindinės mūsų šiandienos straipsnio temos – tai nuo ko gi priklauso, kokia suma bus įkainoti lėktuvų bilietai? Tiesą sakant, tai yra nuolatos kintantis faktorius, kuris dažniausiai yra siejamas ir su tos šalies politika. Ką gi turime omenyje? Akivaizdu, kad skrydžiai bus pigesni ten, kur šalis siekia padidinti turistų srautus, kur nori, jog vis daugiau žmonių apsilankytų ir paliktų kuo įmanoma didesnes sumas pinigų visiems ekonomikos sektoriams. Atitinkamai, yra šalių, kurios bendradarbiauja su skrydžių bendrovėmis ir pateikia lengvatinius pasiūlymus, geresnes sąlygas, kurios motyvuoja mažinti ir kelionių kainas.
Nepaisant to, visuomet populiariausi skrydžiai kainuoja mažiausiai, kadangi siekiant patenkinti paklausą, yra didinama pasiūla. Atitinkamai, kuo daugiau skrydžių vyksta į vieną pusę, tuo reikia pasiūlyti priimtinesnę kainą, kad išlaikytų tokį srautą keliautojų, mat tokius niuansus koreguoti nuolatos gali būti ir pernelyg sudėtinga. Taigi, iš esmės aukščiau pateiktos dvi mintys ir simbolizuoja tai, kodėl gi vieni lėktuvų bilietai yra pigesni, o kiti – brangesni. Žinoma, šiuo atveju nereikėtų pamiršti ir nekintančių sąnaudų, kaip tai pavyzdžiui kuras, kas atitinkamai reikštų kuo ilgesnį maršrutą skrendi, tuo brangiau finansiškai skrydžių bendrovėms kelionė gautųsi.